480 oseb Spodnjepodravci.si Spodnjepodravci.si
x



Spodnjepodravci.si

Biografski leksikon predstavlja osebnosti, ki so s svojim delom vplivale na vsa področja življenja v Spodnjem Podravju. Zbirka imen raste in se dopolnjuje, tako da nikoli ni dokončna.
Veseli bomo tudi vaših predlogov za uvrstitev novih osebnosti v leksikon. Pošljite jih na spodnjepodravci@knjiznica-ptuj.si ali nam jih posredujte preko spletnega obrazca.

Pogoji uporabe vsebin
CENTRIH Melani
Foto: osebni arhiv M. Centrih
Galerija slik

CENTRIH, Melani


Rojena: 
8. april 1956, Celje
Umrla:  ,


Kraj delovanja: 


Po končani OŠ Ljudski vrt Ptuj se je vpisala na Gimnazijo Ptuj in po odlično opravljeni maturi na ptujski gimnaziji šolanje nadaljevala na Filozofski fakulteti v Ljubljani, smer nemški in angleški jezik. Diplomirala je junija 1980 in se zaposlila na Gimnaziji Ptuj kot učiteljica nemškega jezika.

1. septembra 1982 je postala vršilka dolžnosti ravnatelja Gimnazije oziroma Srednje družboslovne in naravoslovne šole Ptuj. V letih 1985–1997 je poučevala nemški jezik na Gimnaziji Ptuj. Od 1. septembra 1997 do 31. avgusta 2002 je bila na delovnem mestu pomočnice Gimnazije Ptuj. S 1. septembrom 2002 je postala ravnateljica Gimnazije Ptuj.

Leta 1996 je zaključila dvoletni specialistični študij na Inštitutu za interdisciplinarne raziskave in izobraževanje, ki deluje na Univerzi v Celovcu. Študij je zaključila z nalogo Didaktične igre pri pouku, ki jo je omenjeni inštitut izdal v obliki pedagoške brošure.
V času študija je bila na enomesečnem izpopolnjevanju nemškega jezika na Univerzi v Stuttgartu v Nemčiji.
Leta 1982 se je udeležila enomesečnega tečaja za učitelje nemškega jezika v Leipzigu v Nemčiji, leta 1992 dvotedenskega seminarja iz področja didaktike v Bad Ischlu v Avstriji, leta 1994 enotedenskega seminarja za visokošolske učitelje didaktike v Innsbrucku v Avstriji, leta 1997 enomesečnega seminarja s področja projektnega dela v Augsburgu v Nemčiji in leta 2003 enotedenskega izobraževanja za ravnatelje v Haagu na Nizozemskem.

Največ pozornosti je posvečala projektom, v katerih so mladi pridobivali znanje in izkušnje za življenje.
Vodila je skupino petnajstih dijakov, ki je pripravila razstavo v Celovcu in skupino treh dijakov, ki je sodelovala na avstrijskem nacionalnem kvizu ob tisočletnici Avstrije.
Spremljala je pevski zbor na 14-dnevni turneji po ZDA in pripravljala skupino šestih dijakov, ki se je udeležila mednarodne konference v vodenju v Washingtonu v ZDA.

Vodila je projektne time v projektih Zavoda RS za šolstvo in šport, Samoevalvacija pri pouku na Gimnaziji Ptuj in Supervizija pri pouku tujih jezikov.
Na Gimnaziji Ptuj je spodbujala in uvajala enotedenske raziskovalne tabore za dijake in uvedla organizacijo projektnih tednov na različne teme, ki so sestavni del učnega načrta.
Gimnazija Ptuj je bila ena izmed dvanajstih slovenskih gimnazij, ki je bila vključena v projekt Evropski oddelki v gimnazijah.

Od poskusne mature leta 1994 je zunanja ocenjevalka na nemški jezik in od 2001 do 2005 članica Republiške maturitetne komisije za nemški jezik.

Od leta 1997, ko je Gimnazija Ptuj vključena v svetovno mrežo ASP UNESCO šol, je spodbujala dejavnost UNESCA na šoli in hkrati vodila veliko projektov v okviru nacionalne mreže.
Od leta 2006 do 2012 je bila nacionalna koordinatorica mreže ASP UNESCO šol.

Leta 2010 je na Gimnaziji Ptuj uvedla poskus Nivojski pouk pri matematiki in angleškem jeziku, ki se že izvaja v dveh oddelkih drugega letnika.

Od leta 2006 je vodila projekte v okviru Akademije srednjeevropskih srednjih šol s sedežem na Dunaju. Gimnazija Ptuj vsako leto sodeluje v projektu z eno izmed sodelujočih gimnazij (Albanija, Moldavija, Bolgarija, Romunija, BiH) in projekti Gimnazije Ptuj dosegajo vsako leto prva mesta, dijaki Gimnazije Ptuj so vedno znova izbrani v vrhovni odbor te akademije.

Od leta 2007 je članica upravnega odbora mednarodnega projekta Dva kontinenta, ena učilnica – skupno izobraževanje (AEC). V tej mednarodni organizaciji Gimnazija Ptuj sodeluje s šolo iz Singapurja.

Pri svojem delu si prizadeva za pridobivanje funkcionalne pismenosti dijakov, razvoj kompetenc, preprečevanje družbene izključenosti, razvoj podjetniškega duha in kompetenc, učenje državljanskih kompetenc in državljanske kulture, odgovornosti v odnosu do naravnega okolja in krepitev zavezanosti splošnim vrednotam. Njena načela so povezana z odprtostjo in povezanostjo, zavezanostjo in soodgovornostjo za uresničevanje ciljev gimnazijskega programa, s spoštovanjem različnosti, skrbjo za nadarjene, za kreativne, s priznavanjem različnih dijakovih aktivnosti ter s tem omogočanje različnih poti do zaključka izobraževanja. Zavzema se za ustvarjanje kulturne klime, dobrih medsebojnih odnosov na šoli in podpira mlade učitelje ter si prizadeva za pridobivanje novih delovnih mest.



Viri in literatura
M. Centrih: Prispevek za biografski leksikon Spodnjepodravci.si, september 2015 (hrani arhiv KIP).


Glej tudi

link   Osebna bibliografija


Prispeval/-a: Iva Habjanič, Knjižnica Ivana Potrča Ptuj
Zadnja sprememba: 10.11.2015, Iva Habjanič, Knjižnica Ivana Potrča Ptuj

print  Natisni



Izdelava in oblikovanje Qualitas
Glej tudi: notranjci gorenjci pomurci celjskozasavski združeni na portalu znani slovenci
Strani so vzpostavljene na platformi WebTool 4.5      
Na vrh